tisdag 2 juni 2015

May Hip Kit #4: Mini Layout

Hejsan!
I söndags åkte vi hem till min farmor för att fira hennes födelsedag. Vi hade alla gått ihop för att ge henne en resa men eftersom jag inte ville komma tomhänt så pysslade jag ihop en liten present. Jag tänkte börja med att visa en de av presenten då jag fokuserade på att använda mitt Hip Kit.


Jag gjorde en mini Lay out på ett vitt 15x15 papper. Färgerna på resten av papprerna och dekorationerna valde jag utifrån färgerna på fotot: min farmors röda jacka och kusinbarnets blåa kläder.

Mönsterpappret som jag använde kommer från Chickaniddy och ena sidan hade den härliga blå bakgrunden med vita stjärnor och den andra var trämönstrad. Jag använde även en washitejp strip från Dear Lizzy som kom i Add on Kitet. Dom blåa bokstäverna kommer från Chickaniddy och det lila röda kuvertet klippte jag ut från tillverkarremsan från ett av mönsterarken. De röda paljetterna kommer inte från kitet utan dom har jag köpt från Slöjd detaljer.

 Här är samma mönster papper och paljetter. Hjärterna kommer även dom ifrån en tillverkar remsa.

Här använde jag en annan bit från washitejp paketet och en puffy sticker även den från Add on kitet.

Det var kul att göra en mini layout där man inte behöver använde otroligt många dekorationer för att fylla upp utan kan fokusera på fotot och de lila utrymmet som finns utöver det.

Hoppas att ni får en toppen dag.Tack för mig!

7 kommentarer:

  1. Supersöt layout och riktigt läcker färgkombo! Snyggt jobb med washi-tape, den glömmer jag ofta att använda.

    Tack för din fina kommentar inne hos mig, Jättekul att du gillade min färgglada tag!

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé med mini-LO! Gillar hur du kominerat färgerna. tack snälla för kommentaren inne hos mig!

    SvaraRadera
  3. Så fin din mini-lo . Så fina detaljer på den .Snygga färger
    Ha det så gott och tackar för titten i min blogg .
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar LO du har gjort :)
    Super fint verkligen...

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig layout och så fint du plockat upp färgerna från fotot i detaljer och papper. Den måste din farmor blivit glad för =) kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken söt layout du gjort. Ljuvlig bild:)
    Så roligt för din farmor!!
    Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken fin present och inte minst LO'n!!

    SvaraRadera