måndag 8 juni 2015

May Hip Kit 5#: A whole New Year together

Hejsan!
Det har blivit ganska många lay outs dom senaste veckorna då jag har helt fast i mitt Hip Kit. Jag vill verkligen försöka att använda upp hela kitet för att se hur mycket jag kan få ut utav det. Om jag har räknat rätt så är jag uppe i 10 stycken lay out och fyra project life sidor. Då ha jag även en del kvar, får se om jag får ut en eller tå lay out utav det.
Det här blir det femte projektet som jag visar så jag ligger lite efter i min uppdatering.

Fotografierna som jag använde till den här sidan är tagna på nyårs afton och om jag inte minns fel så var det min mans och mitt första tillsammans.


Jag monterade mitt Bloom Paper från Pink Paislee Citrus Bliss kollektion på ett svart cardstock papper. Jag blandade sedan lite distress ink i färgen Faded Jade med lite vit färg och vatten innan jag kladdade det på mitt grundpapper.
Orden kom med  Pink Paislees Chipboard Accentssom var med i Add On kitet. Cirklarna stansade jag ut med min Sizzix maskin.
Både stjärnorna och de blåa enamel dotsen kommer från Panduo.

Jag använde tå utav  wood veneer orden ifrån Evalicious, den ena satte jag här och den andra vid det andra fotot. Jag färgade dom med samma distress ink som bakgrunden och sen täckte jag som med stickles.
Jag använde tre av dom fyra bokstavs seten som vi fick. Dom blåa högs upp "färgade" jag med samma stickles som jag använde till trä orden.

Här använde jag både en av washitejp bitarna som vi fick i kitet och ett blått som jag hade i mitt lager.


Jag tycker att färgerna passade jätte bra tillsammans och jag gillar kitet mer och mer ju fler lay outs som jag gör. Jag längtar tills att jag får nästa kit och tills att jag kan börja med dom äldre som jag köpte förra gången.

Tack för besöket!

1 kommentar: