onsdag 10 juni 2015

May Hip Kit #6: London 2008

Hejsan!
Nu börjar det verkligen kännas som sommar! Det har blivit varmare och både i dag och i går var det soligt. Nu är det bara att hoppas att det håller i sig.
I dag har jag haft en slapp hemma dag med lite små pyssel och fix. Jag har gjort lite kort till min mans klass som har skolavslutning i morgon, dock är jag inte riktigt klar så dom visar jag i morgon.

Så länge tänkte jag visa ännu en lay out som jag gjort med mitt Hip Kit från maj.

Jag valde att använda kort från när jag var i London för fösta gången 2008.  Grunden är ett grått cardstock från mitt lager. Jag använde lite modeling paste och spray färg i fult och blått för att piffa upp det lite.
På det översta fotot ser det lite mörkt ut eftersom hörnet vek sig lite och skymde ljuset. IRL är det en väldigt ljus och härlig lay out.

Jag klippte en tjock remsa av det här härliga turkosa pappret och satte det i mitten. Högst upp på den remsan la jag en liten överbliven bit papper som en board. Cirklarna sansade jag ut med min Sizzix och pappret kommer från kitet. Både hörnen och dom små tre kantiga enamel dotsen kom med Main kitet. Dom svarta och silvriga dotsen är från Panduro och den lilla etiketten från Simple Stories, allt från mitt laget.
Utöver fotot på mig själv valde jag även två små foton som kändes väldigt turistiga. Alla fotot satte jag fast på det citron mönstrade pappret. Jag klippte även ut en citron och använde som dekoration tillsammans med några andra cirkel-dekorationer från kitet.
Jag använde även fler utav dom små trekants enamel dotsen och några från Panduro.

Jag dekoerade foto med lite washi tejp frå kitet och en av dom transparenta vimplarna från add on kitet. Jag använde även två små cut out blommor och ett par enamel dots.

Jag satte ihop min titel med dom svarta foam Thickersarna. Även för min titel hade jag en till remsa med washi tejp och diverse små dekorationer.


Jag har gjort min sista lay out med det här kitet och det ska bli kul att visa upp alla! Jag fick verkligen ute mycket utav det och det blev inte mycket matrial över. Jag återkommer till det när jag har visat upp alla lay outs.

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar