tisdag 16 juni 2015

May Hip Kit #8: Happy & in Love

Hejsan!
Jag har använt upp så mycket som jag kan av mitt May Hip Kit så den här veckan kommer jag att spamma dom sista projekten som jag gjorde med kitet så att jag kommer ikapp med det pysslet som jag gör för stunden.

Layouten som jag tänkte visa i dag gå i ljusblått och beigt. Fotot är ifrån mitt bröllop taget på morgonen hemma hos mig.
Grundpappret är ett cardstock från mitt lager. Jag färgade kanterna med lite distress ink och använde lite medling paste tillsammans blev lite blå färg och en stencil kring mina cluster.


Jag använde en liten remsa av Picnic Pappret från  Chickaniddy som grund för den här lilla clustern.Jag tog även lite små överblivna pappers bita och körde dom igenom min sizzix för att göra den fina cirkeln. Jag använde två utav metal gemen ifrån Crate Paper fö att skriva 24 vilket var datumet vi gifte oss på. Den transparenta rosetten kommer ifrån Dear Lizzy och orden kom med cut a part pappret ifrån Chickaniddy. Enamel dotsen kommer fån Panduro.

Här satte jag en fin blandning av små överblivna papper. Jag parade ihop det med en till transparent rosett och lite cut outs från Pink Paislee. Jag använde även en utav puffystickersen från Evalicious och lite fler enamel dots.

Till min titel använde jag dom svarta foam bokstäverna ifrån Dear Lizzy, "&"-et från Pink Paislee setet och dom små bokstäverna kommer fån mitt lager. Dom små hjärtarna kom med add on kitet från matchande chipboard kollektion från Pink Paislee.

Lite fler cut out ord och blandade papper.



Jag älskar det ljus blåa men det blev lite fel när jag inkade kanterna så färgen blev lite off och passade inte jätte bra.

Nu ska jag försöka dra igång med min städning. Förhoppningsvis tar det inte hela dagen!

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar