söndag 21 juni 2015

May Hip Kit #13 : Toppen Semester

Hejsan!
Vi är inne på vår sista dag i Köpenhamn och åker hemåt i kväll. Det har varit kul att komma iväg lite men jag saknar mig egen säng. Om exakt en vecka sitter vi nog på Arlanda och väntar på vårt flyg till Thailand. Så det blir inte så lång tid hemma emellan.

På tal om Thailand så gjorde jag en lay out med tre foton från förra årets Thailands resa. Jag monterade alla foton på vitt papper för att få en fin kant. Kag valde även ett neutralt bakgrundspapper eftersom jag ville blanda lite färger.

Jag piffade upp bakgrundspappret med lite gul färg som jag kladdade ut. Jag droppade även lite svart bläck över lay outen för att d svarta bokstäverna skulle knytas in lite bättre.

Jag använde mina favorit bokstäver ifrån kitet till både titeln och till att skriva ut datumet för resan.
Under datumet satte jag en remsa washi tejp med ett glass mönster. Vilket passade bra eftersom vi äter glass på dom två nedre bilderna. Jag använde även en transparent blom-dekoration från kitet och lite paljetter från mitt lager. Jag klippte även ut lite citroner feån det stora mönsterpappret och dekorerade med det.
På bilden kan ni även se vilka papper som jag la lager på lager under fotografierna.

I övre vänstra hörner använde jag regnbågs bokstäverna för att skriva ut "Sol". Brevis det använde jag en av metal gemen och en till utklippt citron.
Jag gjorde även en mini cluster med tre olika dekorationer med citrus tema från kitet.

På andra sidan av det översta fotot satte jag lite blandade dekorationer från kitet och lite paljetter från mitt lager.

Min huvud titel gjorde jag som sagt med dom svarta foam stickersen och under det använde jag dom små blåa bokstäverna. Jag hade så många kvar så det känndes bra att använda upp några.

I det högra övre hörnet gjorde jag en mini cluster med två mönster papper. Jag klippte en pil av det ena och sen stansade jag en cirkel av det andra. Jag parade det med lite enamel dots från Panduro.

Nu har jag bara två lay out till och en project life sida kvar att visa från mitt May Hip Kit. När jag var klar med det började jag med ett av dom äldre kitet som jag köpte på rean.

Tack för mig!

1 kommentar:

  1. Vilken härligt färgglad layout du gjort. Jag har bara vågat mig på en liten layout hittills, och det tog lång tid innan jag vågade mig på att göra den. =) Mn måste våga för att vinna heter det ju =) Kram

    SvaraRadera