lördag 25 juli 2015

Blått och lila kort; Tilda med Gås

Hejsan!
Mitt i alla mina scrapade project life sidor tänkte jag visa ett litet kort som jag har gjort. Jag använde en utav dom utstämplade motiven som jag har målat i. Motivet är en Magnolia mini stämpel(Tilda med Gås) som jag fick i deras tidning. Jag ville lyfta fram det blåa i motivet och parade ihop det med min favorit färg; lila.


Jag använde en hel rad med olika rosor från lite olika företag, några är ifrån Prima det vet jag. Jag använde ett par blad köpte på ICA och ovan på rosorna satte jag lite olika stickles; guld på dom bruna rosorna och den röda, lila på dom lila och blå på dom blåa.
Kring blommorna limade jag fast lite mini halvpärlor från ICA.

Jag använde en clip board tag från mitt lager och stämplade "grattis" med min Reprint stämpel. Papperstråden kommer från Panduro och dom större vita halvpärlorna i hörnet kommer från Ica.

Alla mönsterpapper som jag använde har varit i mitt lager väldigt länge och var för det mesta scrapbitar. Det blåa pappret var utklippt där dom lila sitter, så ibland kan man få bra användning av sina scrap bitar. Den vita spetsen har jag köpt på min lokala tygbutik liksom knapparna om jag inte minns fel.

Jag kantade motivet med blå distress ink och blå stickles för att rama in det lite fint.

Och det var dagens pyssel! Nu måste jag skynda mig lite för jag ska hämta upp min vän för lite bio och shopping. Det har varit ganska fyllt upp sen jag kom tillbaka från Thailand. I går var jag borta större delen av dag för att göra diverse saker. Men det känns otroligt härligt! Den sista veckan som vi var i huset blev lite långt tråkigt och bara vila är inte riktigt min grej.

Nu ska jag tacka för mig och önskar er en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar