söndag 5 juli 2015

Project Life April 2015

Hejsan!
När jag tittade igenom mina sparade inlägg såg jag att jag hade missat att posta min project life sida för April. Så bättre sent än aldrig!

Jag använde ett pappers kit som jag fick med en tidning förra året så alla bakgrundpapper passar väldigt bra tillsammans.

Jag använde ett foto som jag tagit i en skogsglänta på mitt title card. Jag hade väldigt många foton som jag ville ha med den här månaden och kände att jag lika gärna kunde ett på första bilden också. Det var även i April som vädret började bli bättre
Tll vänster satte jag en svartvit remsa washi tejp och "April" skrev jag ut med min label maker från Panduro (tyvärr måste alla etiketter efter klistras eftersom dom annars lossnar). Året och den lilla snirkel kommer från ett stämpel set från Pandruo.

På bilden under det så använde jag två foton från min kusins 30 års fest. Jag använde en cut out från papperssetet och stämplade lite på den och satte en halvpärla. Jag använde två olika washi tejp på varandra och outlinade hela bilden.

Bilden under det består av ännu ett foto ifrån födelsedags firandet. Jag använde samma washitejp och ännu en cut out från kitet. Jag skrev "Grattis" med några klisterbokstäver.
 vänstra hörnet använde jag en blandning av cut outs från papperssetet, ett löv som jag stansade ut och en till ettiket med "30" som jag skrev ut med label makern.

Överst till höger använde jag två pysselrelaterade foton. Det ena är på lite pyssel som jag gjorde och den andra är ett foto på min Sizzix beställning som jag gjorde.
Jag använde igen en av som prickiga washitejpen och en annan blå tejp under det. Jag använde även en liten vit spetsbit och lite cut outs.

Mitten bilden till höger består av ett foto på min hemlagade paj och lite journeyling på ännu en cut out. Jag outlinade hela bilden och till vänster har jag två remsor med samma tejp som top-höger bilden. Jag använde en cut out från ett annat pappers set och ett utstansat löv.

Längst ner till höger använde jag ett foto som togs precis efter jag hade varit hos frisören och klippt en side cut. Jag använde en cut out och samma bokstavsklistermärken som tidigare för att göra en liten titel. Jag stansade ut små blommo och använde en liten spets bit. Jag satte även fast tre småsmå halvpärlor och en liten pappars bit som jag outlinade. Till höger använde jag samma washitejp som på första bilden.

Tack för besöket!

1 kommentar:

  1. Många fina scrappade "kort" i april,
    ditt foto av skogsgläntan är så mysigt :)
    Ha det gott // Lisa

    SvaraRadera