torsdag 30 juli 2015

Project Life Augusti 2014 del 1

Hejsan!
I dag är det en ny dag att se framemot! Själv ska jag hem till min pappa och blocka lite bär med min farmor så jag hoppas att det inte blir för regnigt. I går när jag åkte till Heron City så ösregnade det, vilket inte var det mysigaste.

Vidare till pysslet!
När jag fortsatte mitt album så blev det två sidor även för augusti. Både min mamma och pappa fyllde år så det blev en del bilder. Som grund för mina bilder har jag använt en blandning av project life kort från We are Memory keppers, vanligt mönster papper och lite cut out kort. Jag kommer inte riktigt ihåg vart allt kommer ifrån då det var ett tag sen jag gjorde den här sidan, men jag försöker komma ihåg så gott det går!


Det översta kortet har jag dekorerat med guldiga paljetter från Panduro och klisterbokstäverna kommer från Simple Stories klister set med res-tema.
Kortet är ifrån min mammas födelsedag. Bilden under har jag monterat på ett mönsterpapper för en fin lite ram. Dom guldiga cirklarna kommer från Panduro tillsammans med blomstansen och "Celebrate" stämpeln. Labeln kommer från Simple Stories.

Ännu en bild från min mammas födelsedag när hon öppnar presenter. Den bruna "trä" washitejpen kommer från We are Memory Keepers och jag tror att den andra är från Panduro. Dom glitter guldiga stjärnorna kommer från Panduro och den lila cirkel labeln från Simple Stories. Pilen har jag stansat ut och stämplat med mitt set från Tim Holtz. Grattis stämpeln kommer från Reprint och är stämplad med distress ink.

Här är ett foto på present asken och kortet (som jag tydligen täckte över med dekorationer, vet inte riktigt vad jag tänkte där) som jag gjorde till henne. Cirklarna har jag sansat ut med min sizzix från scrap papper och blom- och bland stansen kommer från panduro.

Grunden till den här bilden är ett mönsterpapper som jag har haft ett par år. Den andra runa washitejpen kommer också från We are Memory Keepers, dom kommer från samma set om två.

Grunden här är ett av PJ-kortet från We are memory Keepers tillsammans med ramen. Dom guldiga bokstäverna är från Zdesign och går att köpas på Ica mfl.

Dom här korten är från när jag var och fikade med ett par vänner från gymnasiet. Bägge ettiketterna är ifrån Simple Stories likså klisterbokstäverna som kommer från klistersetet med födelsedags tema.

Så tänkte jag avsluta med en liten bild från när jag var ute och promenerade i förrgår. När jag kom tillbaka till Sverige så slogs jag över hur fint och grönt det är här. Det känns som att jag blir lika chockad varje sommar. Det kanske beror på den mörka och inte så roliga vintern vi brukar ha.


Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar