söndag 19 juli 2015

Project Life December 2014 del 2

Hejsan!
I dag tänkte jag visa den andra project life sidan som jag gjorde för december. Fotografierna är från julen och framåt. Så det omfattar inte så många dagar men det är ändå julafton, så fyllde min syster år och nyår.

I den första lilla fickan så gjorde jag mitt titelkort. Mönsterpappret har jag haft i flera år och jag dekorerade det med lite vit/blå spets, klisterbokstäverna kommer jag inte ihåg vad dom heter (från samma märke som dom bruna i från gårdagens inlägg) och under dom satte jag tre små remsor med svart washitejp.
Brevid det satte jag ett foto på min mammas julgran med alla presenter under. Etiketten kommer från Simple Stories Sn@p label set. Tagen och blomman bakom det har jag stansat med mina Panduro-stansar.

Julen har blivit lite av en pussel tid för mig och här är dom tre pusslen som jag hann lägg innan det nya året (två stycken 1000 bitar och ett 500 bitars, inte inräknat det som vi la tillsammans på julafton). Bokstäverna har jag köpt på en leksaks butik och dom blåa prickarna som jag satte vd fotona är punkter från samma set.
Jag la två washitejp remsor under min journaling ruta: en smal hel svart och en vit med svarta prickar. Både min journalingruta och det gröna pappret under det fick jag med en scrap tidning. Den lilla snöflingan har jag stansat ut och hjärt-stämpel är en gammal från mitt lager.

Fotot längst ner till vänster är en bild på armbandet och kortet som jag gjorde till mina syster när hon fyllde år. Jag monterade fotot på samma mönster papper som jag använde till mitt titelkort.
Jag använde åter igen min tag-stans från Panduro och skrev några rader på den. Jag använde även samma prickiga washitejp som tidigare och blom stansen.

Högst upp till höger använde jag samma grundpapper som tidigare. Fotot är från julafton när vi var på bio. Jag använde samma blåa bokstäver som till pussel-bilden och memories stickersen kommer från samma set som dom vit-blåa som jag hade på mitt titel kort.
Den randiga washitejpen kommer från We are Memory Keppers och bladstansen från Panduro.

Det här fotot är ifrån nyårs afton. Ettiketen kommer från Stamperia och Nytt år- stämpeln från You Do. Grundpappret kommer från en scrap tidning.

Fotot här kommer från min systers födelsedag.
Snirkel stämpeln kommer från Panduro, filt hjärtat kom i samma set som dom blåa bokstäverna. Jag använde en till label från Simple stories och samma washitejp som tidigare. Den gröna pilen kommer från Simple Stories klisterset med födelsedags tema. Vimpeln klippte jag ut själv medans det prickiga hjärtat och den gröna ettiketen under kommer från en tidning.

Nu är det inte många dagar kvar tills att vi åker hem vilket både ska bli skönt och inte. Det är fortfarande långt kvar till att jag börjar skolan igen så lite mer vila och roligheter hinner jag nog med.

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Jättefina sidor,
    din pusselbil var tuff :)
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera