fredag 17 juli 2015

Project Life December 2014 - sida 1

Hejsan!
Vi är fortfarande på semester så det har inte blivit en jätte bra uppdatering. Nu är det bara några dagar kvar tills i åker hem. Jag kan inte säga att det känns som att tiden har flugit förbi då vi har hunnit med så mycket.

Vidare till pyssel! Eftersom det går ganska snabbt att göra project life när man inte gör en sida per vecka så började jag jobba mig bakåt på 2014. För december månad så hade jag ganska många foton och tillfällen som jag ville få med så jag bestämde mig för att göra två sidor.
När jag gjorde den här sidan var jag helt inne på turkos, jag parade ihop det med brunt.


Fotot som jag har på översta vänstra fickan hör ihop med dom som jag har på mitten och nedre fickan på höger sida. Bilderna är tagna när vi var på Heron City för att se sista Hobbit filmen.
Grundpappret till den här bilden kommer ifrån ett äldre 15x15cm pappersblock. Under alla lager med papper så satte jag några remsor med washi tejp: dom bruna kom i ett pack med två från We R Memory Keepers och den turkosa har jag fått i present så jag vet inte riktigt vart den kommer ifrån.
Det turkosa pappret med vita prickar kom från ett 30x30. Jag använde samma papper som grund i en annan ficka så det kommer igen. Jag använde en label från Simple Stories Sn@p Label packet och stämplade en rad med hjärtan. Stämpeln är den äldsta som jag har.
Längst ner i vänstra hörnet satte jag en liten klister pil från Simple Stories klisterset med restema.

I fickan under det så har jag ett foto från när vi firar mini-jul hos min pappa (som åker utomland över julen). Grunden här är även det ett äldre mönsterpapper från mitt lager. Bokstäverna kommer från Simple Stories klister set med restema och det med födelsedagstema, Jag använde några fler labels från samma pack som tidigare och jag stansade även ut ett litet blad med min stans från Panduro.

Design kortet till vänster kommer från Simple Stories från samma kollektion som klistermärkena med restema. Jag använde en till label och en blomstans från Panduro. Till höger har jag ett till foto från minijulen. Klisterbokstäverna är otroligt gamla (kommer från Glitz) och igen: labels och klister pilar från Simple Stories och en utstansad blomma.

Nederst till höger har jag två foton från vår bio-dag på två av mina bröder. Vart bokstäverna kommer ifrån minns jag inte, och "memories" stickersen kommer från samma pack. Jag använde min datom stämpel från Panduro och lite fler labels. Blomstämpel är även den en äldre från mitt lager.

Grundpappret till den här bilden kommer från samma set som den översta till vänster. Jag har även använt samma washitejp här och klisterbokstäverna ifrån Simple stories.

Det randiga pappret kommer från samma design set som kamera kortet och på det använde jag två  clear stamp set från Panduro: ett med siffror/dagar/månader och ett med snirklar. Klister orden kommer från samma set som de bruna bokstäverna.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar