tisdag 4 augusti 2015

Färgglad Vimpel

Hej!
I går tog jag en paus i scrapande och gjorde en väldigt lång vimpel till min mans klassrum. Jag hittade det här tyget när jag var i Kungens Kurva i helgen och tyckte att det skulle passa jätte bra i hans klassrum då han vill ha så mycket färg som möjligt.
Jag gjorde en enkel variant genom att sicksacka ihop två trekanter och sy fast i vit snedslå. Om det inte hade varit till hans klassrum utan en present eller så hade jag sytt dom ut och in först för att få en fin kant, men eftersom det "bara" är till hans klassrum kände jag att det här dög bra!



Om ett par timmar ska jag hämta min man på flygplatsen! Han åkte i början av förra veckan så det är skönt att ha honom tillbaka.

Hoppas att ni får en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar