torsdag 6 augusti 2015

June Hip Kit #1: End of the Day

God kväll!
Nu när jag har kommit igång med mitt hip kit så tänkte jag börja visa min lay outs. Först ut är med ett foto från vår Thailand semester. Bilden är tagen vid hamnen när solen gick ner. 

Jag använd ett atav mönster papprerna från Pink Paislee som grund. Jag använde vit modeling paste under och runt mitt foto och sedan ritade jag en svart linje runt hela pappret.

Till min titel använde jag några smala, svarta thickers från mitt lager och dom trämönstrade små klisterbokstäverna från Elle’s Studio från kitet.

Jag använde en utav ramarna och en etikett  som vi fick i kitet. Jag använde några cie cuts och chip board dekorationer från Simpe Stories Life documented collection, en wood venner från American crafts # Summer collection plus en stjärna från det svarta thickers setet.

Jag monterade mitt foto på ett svartpapper. Den gula, vågiga remsan kom med Fancy Pants Insta set från kitet. Jag använde en wood veneer pil från Panduro, hjärtat kommer från samma Simple Stories set som tidigare och enamel dotsen var också med i kitet.

Med mitt första kit så använde jag nästan bara mitt kit för lay outsen, men nu vill jag använda mer från mitt lager. Det känns onödigt att köpa på mitt saker utan att använda dom!

Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar