onsdag 12 augusti 2015

June Hip Kit #5: Project Life Juli 2014


Hejsan!
I dag har det varit en lång dag. Jag gick upp hyfsat tidigt för att jag hade en del att fixa, sen var jag iväg och jobbade ett par timmar varefter jag och min man åkte på en dejt. Det har ändå varit en väldigt rolig dag, trotts lite missöden på jobbet. Jag jobbar två dagar till och sen på måndag åker jag till Berlin! Jag känner att jag borde ha börjat planera lite för vad jag ska göra, hur jag ska ta mig till flygplatsen och så, men jag tror att det hinns med i helgen!

Nu tänkte jag visa mitt senaste pyssel med Junis Hip Kit. Det blev en till sida i mitt project life album med bilder från Juli förra året. Eftersom jag valde till PL-kitet den månaden så ville jag verkligen använda några utav dom fina korten som man fick med. 





 Ett utav korten använde jag till ett enkelt titelkort. Den transparenta cirkeln där det står "july" kom med kitet så stansade jag ut cirkeln under och kantade den med lite distress ink. Under det satte jag en bit av den washitejp som vi fick med, så häftade jag ihop alltsammans.

 Under det har jag ett foto ifrån när jag var med min familj och spelade minigolf. Vimpeln kommer från Crate paper dekorations förpackningen och enamel dotsen även dom från Crate Paper.


 Under det så tog jag ett foto från när jag var och fikade med ett par vänner och monterade det på ett annat PL kort. Solen kommer från samma dekorations set som tidigare och jag klippte den i mitten för att använda andra halvan till ett annat projekt. "Summer" vimpeln kommer från samma set som enamel dotsen och text remsan från Crate Papers klister-set.

 Överst till höger har jag en bild på min man från golf turen. Både pilen och ettiketen kommer från Crate Paper, ena från klistersetet och  den andra från ephemera packet. Stjärnorna kommer från ett födelsedags set från Prima.

 Under det så använde jag två PL kort. På den ena satte jag ett litet foto och en rub on från samma Prima set och på den andra satte jag en av dekorationerna från Fancy Pants insta setet som kom i kitet.
Längst ner använde jag ett till PL som jag dekorerade med en remsa  washi tejp och sedan skrev lite på. Brevid det använde jag ett kort på min man från när vi var och fikade. Jag satte en ram från Cratepaper och använde en text remsa från dekorationssetet som jag häftade fast.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar