måndag 3 augusti 2015

Project Life Augusti 2014 del 2

Hejsan!
Äntligen har vi en fin dag! Det har visserligen inte regnat på ett par dagar med det här ändå varit molnigt men nu verkar det vända. Om man ska tro väderrapporten så ska det inte bli mycket regn den här veckan, vilket verkligen är skönt efter förra veckan.
Tänk att det redan är augusti! Sommaren har verkligen gått fort och jag tror att den här sista månaden kommer att flyga förbi.

I dag tänkte jag visa den andra sidan som jag gjorde för augusti 2014.


Högst upp till vänster använde jag ett journaling från We are Memory Keppers Inked Rose set. Jag ritade dit ett par rader och skrev lite om min pappas födelsedag. Jag dekorerade kortet med lite paljetter från Panduro.

Under det har jag två små foton från kubb matchen som ägde rum. Ettiketterna, pilen och ord klistermärket kommer från Simple Stories medens glitter stjärnan, cirklarna och kameran kommer från Panduro.

I mitten på över raden satte jag ett foto på min pappa när han öppnar lite presenter. Celebrate stämpeln kommer från Panduro och den trä mönstrade tagen gjorde jag genom att sätta fast en bit washitejp från We are memory Keppers på en bit papper och klippa ut rätt form.

Under det fotot har jag en bild med kortet som jag gjorde till min pappa. Bakgrunden är ett vanligt vit papper. Jag använde modeling paste, lite akrylfärg och en stencil från Panduro för att göra hjärt mönstret. Dom guldiga bokstäverna är från Zdesign.

Överst till höger har jag ett litet foto på vimpeln som jag sydde till min mans klass rum. Bakgrunds pappret kommer från Inked Rose setet och dom guldiga remsorna är från ett A4 ark som jag köpte på Ica. Grundpappret till bilden under det är samma mönsterark som jag använde på första sidan. Dom vita foam bokstäverna kommer från Paduro.

Och längs ner har jag ett foto på min man och mig själv. Grunden är ett PL kort från Inked Rose setet och dom turkosa hjärtana har jag gjort med modelingpaste, färg och samma stencil som dom små (flera olika storlekar på en stencil). Dom små guld hjärtana kommer från Panduro.

Även om det är fint väder ute så kommer jag nog spendera större delen av dagen inne då jag har en del att fixa med. Men det känns ändå okej eftersom jag spenderade ett par timmar i skogen både i lördags och i sööndags. Vi var ute på svamp och bär plockning vilket var härligt. Det var otroligt fint, dock så blev jag redigt myggbiten. Menmen!







Hoppas att ni får en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar