lördag 26 september 2015

July Hip Kit #5 : Just You, Me & the Ocean

God kväll!
Hoppas att ni har haft en bra start på helgen. Själv har jag haft huvudvärk hela dagen vilket har lett till minimalt pluggande, så det kunde ha varit bättre. Men det är inte mycket att göra åt nu! Jag ska i alla fall försöka hinna med lite innan jag ger upp för dagen.
Innan det tänkte jag visa lay out nummer fyra som jag gjorde med mitt July Hip Kit. Jag valde det här fina mönsterpappret som lite ser ut som solstrålar. Jag färgade det med lite mist och använde rull stämpeln som vi fick i kitet för att liva upp det lite. Fotot togs när vi var och snorklade i Thailand i sommras.


 Jag försökte göra en lite längre titel och använde setet från October Afternoon, jag valde att färga dom lite med den gula misten för att få det gråa att smälta in lite mer.

 Jag använde en av doma vita burkarna från Crate Paper, jag la ner lite paljetter från Panduro och bakom satte jag ett par remsor med washitejp. Enamel dotsen kommer från October Afternoon och flairen kommer från the Crafty Pickle.

 Jag hade kvar ett träord från tidigare kit och jag färgade det med gul och orange distress ink. Kork hjärtat och dom blå enamel dotsen kommer från Panduro medans det andra kom i juli kitet.

 Klisterbokstäverna kom med juni månads klister ark och under det la jag ännu en washi remsa.


Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar