måndag 21 september 2015

July Hip Kit Main, Papper, Cardstock and Embellishment Plus Layout #1: So Long Ago

Hejsan!
Det blev ett ganska sent inlägg, men det tog tig innan jag fick loss lite tid från pluggandet. Nu är det sista veckan innan saltentan so det blir nog en hel del plugg! Vilket det blir varje vecka så det kanske inte blir något större skillnad.
Det är äntligen dags för mig att börja visa mina layouts som jag gjorde med mitt July Hip Kit! Vi börjar redan närma oss slutet av september så jag ligger ganska efter. Men jag fick inte mitt september kit förens i dag och jag började med augusti i helgen så rent pysselmässigt ligger jag inte långt efter.

För Juli månad köpte jag utöver Main kitet även mönsterpapper kitet, cardstock kitet och embellishment kitet. Här är allt jag fick:

Mönsterpapper 9 stycken, första sidan:

Andra sidan:

 I Add on kitet fick man åtta av dom nio ark som var i Main kitet plus ett cut a part ark, första sidan:

Andra sidan:

Carstock add on, två av varje ark:

Dom härliga klisterbokstäverna för den här månaden:
Crate Paper - Maggie Holmes - Confetti Adorn Foam Thickers
American Crafts - Fitzgerald - Silver Glitter Foam Thickers
October Afternoon - Daily Flash - Grey Flannel Alphabet Stickers

Dekorationer:
 Crate Paper  Poolside Chipboard Accents

 American Crafts - Shimelle True Stories - Cork Accent Stickers
October Afternoon - Summertime - Tin Pins

 Elle's Studio - Let's Eat - Wood Veneer Shapes
 Crate Paper - Poolside - Jar Pocket Embellishments

October Afternoon - Summertime - Summer Catch Phrase Roller Stamp
 Simple Stories - Summer Vibe - Washi Tape Strips

 Simple Stories - Summer Vibe - Chipboard Frames

 Elle's Studio - Let's Eat - Bits Die Cuts

 October Afternoon - Pop Drops

Till min förste lay out använde jag ett foto på min man och mig själv som togs för fem års sen. Jag valde det fina prickiga pappret och piffade upp det med lite bäcl och mist .


 Jag använde dom stilrena svarta faom boksäverna till min titel och jag ritade en svart kant runt hela kanten både för att få in lite mer svart och för att knyta samman det.

 Dom trä mönstrade bokstäverna kom i Juni kitet och kamerna samt nyckel-stickern kommer från mitt lager. Jag använde lite av silkes pappret som kitet kommer inlindat i för att skapa lite lager. Jag kände direkt att jag var tvungen att använde lite ramar då jag var rädd att jag skulle ha jätte många kvar!

 I motsatta hörnet av fotot använde jag en till ram samt lite blandade dekorationer från kitet. Jag använde en klister-fjäder från Simpe Stoires I AM collection och en träpil från Panduro.


Nu får jag önska er en god kväll! Tack för besöket!


2 kommentarer:

  1. Bra gjort! I love your paper and colour choices together with that really cute picture of you both. Brilliant walk-through with pictures too. Love it!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! I love your paper and colour choices together with that really cute picture of you both. Brilliant walk-through with pictures too. Love it!

    SvaraRadera