torsdag 17 september 2015

Project Life Maj 2014

God Morgon!
Innan jag börjar ge mig in på nästa Hip Kit tänkte jag visa en project life sida som jag gjorde med matriall som finns i mitt lager. Jag använde en hel del blandade PL kort, so jag är inte riktigt säker på vart dom kommer ifrån. Jag valde att gå med lite pastell färger den här gången vilket jag tyckte passade bra för en vår sida.
Jag hade inte alls många kort för maj, det var bara tre stycken tagna när jag var och fikade med min lillebror. Så jag tog två från bloggen och en på en film som vi var och såg på bio i maj.


 Mitt titel kort blev ganska enkelt eftersom PL kortet var så fint redan. Den blåa pappresspetsen köpte jag i Thailand, dom blåa smala bokstäverna kommer från Simple Stories och dom andra köpte jag för flera år sedan.

 Det  blåa kortet dekorerade jag bara med två die cut blommor som matchade jätte bra och fotot dekorerade jag med en remsa washi tejp en en flair från The Crafty Pickle.

 Här är första fotot tagit från min blogg. Det är en LO med en bild från vår bröllop. Färgerna passade så bra med den här PL sidan och dekorationerna i själva fotot blev lite dekorationer i sig. Så jag smyckade det bara med samma pappersspets som tidigare.
PL kortet bredvid blev ganska enkelt. Jag skrev lite om min lillebrors födelsedag och dekorerade med en fjäril som jag stansat ut och ett par enamel dots från Panduro.

Högst upp till höger valde jag en till LO som jag gjort den månaden som även det passade bra med den här månadens PL sida. Jag använde samma blåa washi tejp som tidigare plus en matchande i rosa. Jag stansade ut en tag med min punch från Pandurp och använde ett par enamel dots. Bokstäverna kommer från Simple Stories.

Det här kortet dekorerade jag med samma washi tejps och bokstäver som tidigare.

Det sista kortet och den ända riktigt fotot som jag hade är på min lillebror när vi var och födelsedags fikade. Jag använde samma papperspetsen, den blåa washitejpen och ett par enamel dots samt ett gäng födelsedags stickers från Simple Stories.

Det blev en ganska enkel sida men jag är nöjd! Hoppas att ni får en trevlig dag. Själv ska jag skynda iväg till skolan för att plugga lite innan föreläsningen början.
Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar