fredag 16 oktober 2015

Handgjorda pärlor i Blått,Vitt och Grått

God morgon!
Jag måste säga att jag blev lite chockad när jag gick upp i morse och det var kolsvart ute! Jag har inte gått upp tidigt på hela veckan så det var verkligen en överraskning att se att det är höst på riktigt nu. Det betyder att det är dags att rota fram reflexer och ordentliga utekläder, vilket både känns bra och dåligt. Mörkare tider känns mindre och mindre som min grej för varje år som går.

Men till lite ljusare saker! Jag har kommit igång med att göra lite  nya pärlor. Min låda med egengjorda pärlor hade blivit lite tom så det är skönt att få lite påfyllning. Jag skulle vilja göra lite andra pärlor så att jag har lite fler färger att välja mellan, men eftersom det tar lite tid har jag inte kommit till det än.
Dom här pärlorna gjorde jag med en vit grund och i kärnan av själva mönstret har jag en grå stav omringad av blåa, en ljusare och en lite mörkare, stavar vilket bildar lite av ett blommönster. Utav det gjorde jag två olika pärlor: en där mönstret är ganska stort och ett annat där det är litet och tätt in på varandra. Jag gjorde även lite olika storlekar för att ha lite att välja mellan.




Snart ska jag iväg till skolan innan det är dags att ta helg! Förhoppningsvis går dagen snabbt så att jag kan komma tillbaka till mitt serie maraton.

Ha en trevlig dag och tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar