söndag 4 oktober 2015

Mini tomtar i Fimo Lera

Hejsan!
Då var det snart dags att säga hej då till ännu en helg. Veckorna verkar gå så otroligt snabbt nu och helgen bara flyger förbi. I går kom min mamma förbi och hjälpa mig städa och sortera upp i vår lägenhet, och efter att jag kört hem henne så tog jag an vårt förråd. Det var skönt att äntligen få ordning på allt igen och även om det tog hela dagen (jag började vid åtta på morgonen och slutade vid nio tiden) så var det helt klart värt det. Efter det så bestämde jag mig för att fortsätta med min julmarknads förberedelse men den här gången hoppade jag över till fimo leran. Förra året sålde jag sånna här mini tomtar på marknaden och det ville jag göra igen. Dom är små, det går fort och matrialet är inte allt för dyrt vilket göra att jag kan sälja dom för en billig penning. Det är ganska kul att ha en blandning av stort och smått.




Jag ska nog göra några av dom större tomtarna också, men jag vet inte om jag kanske ska testa ut en ny design till dom. Även om det är kul att göra vissa saker flera gånger så är det kul att göra nya saker också.
Tack så mycket för besöket! Ha en trevlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tomtarna är jättesöta. Jag gör något någonting liknande och sålde dem på SWEAs julmarknad, men jag tycker mer om dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack vad snällt sagt! :) Gör du dom i fimo lera eller använder du någon annan lera?

      Radera