söndag 8 januari 2017

Akrylmålning In Space

Hejsan!
Efter att jag målade Våffel tavlan till min syster ville jag fortsätta måla lite. Så jag gjorde en till lite mindre målning.



Målningen är gjord i akryfärg på en 20x20 cm uppspänd canvas. Jag använde följande färger:
Till bakgrunden:
Revees Pale Powder Blue
Revees Prussian Blue Hue
Revees Violet
Revees Pale Lemon Yellow
Revees Brilliant¨Red
L&B Titanium White

Till motivet:
Revees Brilliant Red
Revees Terracotta
Revees Raw Umber
Revees Sand
Revees Pale Lemon Yellow
Revees Burnt Sienna
Revees Naples Yellow
 L&B Titanium White

Det känns kanske som lite onödigt många färger, men själva skallen har ganska många färgskiftningar som tyvärr inte syn på bilderna.



Hela målningen tog 2 timmar och 50 minuter, här är en liten steg för steg video med bilder tagna med 30 minuters intervaller:

Tack för besöket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar