söndag 26 februari 2017

Pokemon Acrylic Painting

Hejsan!
Förra helgen gjorde jag en akrylmålning till mitt jobbs Panduro avdelning, lite för att visa vad man kan göra. Det blev ett Pokemon tema som passar ganska bra i Pokemon hypen och i en leksaksaffär.

Canvasen kommer från Panduro och är 30x40 cm. Jag använde mig av följande akrylfärger:
Lefranc & Bourgeois Primary Yellow
Lefranc & Bourgeois Titanium White
Lefranc & Bourgeois Payne's Gray
Panduro Titanium White
Reeves Sand
Reeves Deep Yellow
Reeves Vermillion
Reeves Brilliant Red
Reeves Rose Red
Reeves Cobalt Blue
Reeves Deep Turquoise
Reeves Oxide Chromium Green

När allt hade torkat sprejade jag i två omgångar med Winsor & Newton's Artists Varnish Spray.
Hela målningen tog 4 timmar och 10 minuter. Nedan är ett litet process klipp med bilder tagna med 30 minuters intervaller.

video

Och självklart lite bilder på slut resultatet!






Resultatet blev okej, tyvärr med jag inte riktigt nöjd med allt. Förhoppningsvis blir nästa målning bättre!
Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar