tisdag 7 mars 2017

Art Journal sida 6

Go kväll!
I går bestämde jag mig för att kladda ihop en ny sida i min Art Journal. Från början var det meningen att den bara skulle gå i brunt och gult, men det blev inte riktigt så. Jag var lite osäker på det blåa eftersom den sidan som jag gjorde innan var blå, men när jag satte fast washi tejpen i botten av siden föll det naturligt på blått.


 Mitt mål med den här sidan var att använda lite stämplar och den här fina,breda washi tejpen med hus. Jag ville även bygga upp lite lager med Mog Podge'n som jag köpt.


Jag stämplade tre fjärilar från ett gammalt Martha Stewart clear stamp set och färgade dom med lite Distress ink och Dylusions spray innan jag limade fast dom på sidan. Jag valde att bara sätta lim i mitten av fjärilarna så att vingarna kunde stå upp.

 Jag använde lite mini bokstäver från Panduro som jag köpte för evigheter sen, men som fortfarande finns i butik.





Nedan kan ni kanske lite av dom lagren som jag jobbade med. Jag använde tårtpapper, silkespapper och ostduk på från washitejpen och uppåt.


De mesta av materialet som jag använde!
Jag använde:
- Flyttande och stift lim
- Mod Poge och Liquitex clear gesso
- Sprej från Panduro, Marabu och Rangers Dylusion spray
- Fyra olika Distress ink, två bruna och två blå, samt Versafine ink
- Bokstavs stickers från Panduro
- Tre olika paket med clear stamps
- Tårtpapper, silkespappe, ostduk och washitejp

Jag blev nöjd med slut resultatet, men nästa gång måste jag  lägga gesso ovan på Mog Podge'n då ytan blir för glatt för att stämpla på och det är lite svårt för vissa medier att fastna.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar