tisdag 18 april 2017

Art Journal sida 8

God kväll!
Under lovet gjorde jag en ny sida i min Art Journal. Jag utgick ifrån några "frimärken" som jag ville använda upp och sen byggde jag bara vidare. Jag försökte att jobba mest med brunt men tyvärr hade jag inga bruna spray färger.


Jag använde en gul och en grön gelato för att sen jobba med brunt och svart ovanpå för att få lite olika nyanser.
Det blev en väldigt "kladdig" sida utan något riktigt motiv, jag ville bara testa lite olika färger och tekniker. Något som är bra att göra lite då och då!






 Jag använde mig utav:
- Dekorativa frimärken från Panduro
- Silkespapper och Mod Podge
- Marabu's Akrylmousse i ljusgult samt Gesso från Panduro
- Distress Ink, VersaInk och flytande svart bläck
- Stencil från Tim Holtz
- Marabu's Art Crayon
- Dylusion Spray
- Två olika ruller stamps, Washi stamp set från Elle's studio och ett random stämpelset

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar