fredag 19 maj 2017

Mixed Media Box - Step by Step

Hejsan!
Pysslandet fortsätter och den här gången har jag fått ihop en liten tjusig ask med lite mixed media tekniker. Själva asken är köpt på Panduro och är en vanlig vit papp ask.


Asken var enkel att göra även om det tog lite tid att bygga upp alla lager, låta det torka osv. Det första jag gjorde var att prima asken med lite gesso så att pappret skulle hålla sig. Efter det limmande jag fast alla mina dekorationer.


Bilden ovan är tagen efter att jag limmat fast allt och innan jag började färga allt.
Jag använde: trädekorationer, träbokstäver, metalhörn, metal nyckel, blommor i olika storlekar, vaxade pärlor, mini glaspärlor, metal pärla,sisal, trådtrassel och mini 3d kulor.

Nedan är en liten video med steg för steg bilder från att jag limmat fast mina dekorationer till sista lagret med färg.

video

Resultatet blev ganska bra! Det är lite svårt att fånga djupet av allt på bilden, men som ni kan se fick asken en härlig textur och många nyanser av blått.







Nedan kan ni se det material som jag använt utöver själva dekorationerna:
Vit och silvrig Akryl färg från Panduro
Blå sprayfärg från Panduro
Dylusions spray i färgen Slate grey
Heidi Swapp Color shine i färgen Ocean
Distress Oxide i Broken China
Ayeeda Apint Rainbow Color i färgerna Blekit och Granat

Acrylic gesso och lim från Panduro
Gel medium från 13 ArtsMod Podge
Glossy Accents

Det kan tyckas att jag använde överdrivet många olika produkter, vilket är sant. Man hade klarat sig på exempelvis två blåa färger istället för fem och dom fem produkterna på nedre bilden kan reduceras till gesso och gel medium. Men för mig fungerar den här kombon då jag kan använde det bästa av varje produkt och då jag redan har dom är det inget problem! Men om man kanske inte har allt behöver man verkligen inte gå ut och köpa det. 

Tack för besöket!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar