måndag 8 maj 2017

Stockholm Hobby & Craft Event 2017

Hejsan!
I fredags var det dags! Jag hade packat ihop mina pyssel saker och åkte i väg till Solna för en hel helg av pyssel och shopping. Jag bokade min biljett för ett par månader sen så det var en efterlängtad helg.


På eventets facebook grupp beskrivs mässan som följande:

"Centralt i vår vackra huvudstad Stockholm, arrangerar vi en kombinerad Scrap, pärl och garnträff där vi har plats för fler än 1000 (ett tusen) pysslare per dag! ALLA – Både nybörjare och vana pysslare är varmt välkomna!"

Jag måste säga att jag hade en toppen helg. Det var mycket folk men inte rörigt eller stökigt på något sätt. Alla butiks utställare, alla 19 stycken, var ûber trevliga och hade mängder med roliga saker. Ett perfekt tillfälle för dom som vill träffa andra pysslare, byta ideer och inspireras. Passar även för dom, liksom mig själv, som bara vill pyssla en hel helg i en super trevlig miljö, shoppa och lära mig roliga saker. Perfekt både för dom som söker det sociala och dom som bara vill vara där helt enkelt.

Eftersom jag själv tycker att det är intressant att se vad alla släpper med sig på pysselträffar tänkte jag visa vad jag hade med mig.


Jag köpte en dubbel verktygslåda på hjul från Biltema för 229 kr och en förvaringslåda från Slöjd Detaljer för mönster ark. Jag skulle verkligen rekommendera en liknande verktygslåda om det är då den är smidig att ta med, själv åkte jag tåg både dit och hem.

Jag bestämde mig redan innan ungefär vad jag ville pyssla med på mässan: mitt 2017 scrapbook album och Art Journal. Jag ville göra det så enkelt för mig som möjligt så jag tog med mig två scrapkit från Hip Kit. Det är även super lätt att sätta ihop sina egna, se exempel HÄR. Sen tog jag med mig det mesta av mina Mixed Media saker, både till scrapbookingen och Art Journaling.


Allt rymdes bra i mina lådor som jag hade med mig och påvägen hem fick även alla mina ny inköpa saker plats. Tyvärr fick jag ingen bild på allt nytt och gammalt tillsammans då jag var smart nog att glömma att sätta in minneskortet i kameran. Otroligt smidigt!

Framme vid Solnahallen!

Inne i pysselsalen på fredagen innan det blev proppat!

Butikssalen! 

Tyvärr tog jag inte så många bilder i butikerna då jag var för upptagen med att spendera alla mina pengar. Här är i alla fall två bilder från en av mina favo butiker Sirap i Paris:



Plats mässigt i pysselsallen så var det väldigt rymligt. Varje bord var tänkt att delas på två personer, men eftersom dom hade valt att ha mycket extra rum var det väldigt många som hade ett helt bord själv, jag var en av dom.

Min plats!

På fredagen höll jag mig inom halva bordsytan utifall någon ville ha platsen men på lördagen spred jag ut mig när jag märkte att det gick bra. Sista bilden är från söndag eftermiddagen när folk började åka hem och jag utökade min plats ännu mer!

Under helgen gick jag även på ett par kurser, bland annat på en Mixed Media kurs hos Fru Limegrön där vi hade det här materialet och gjorde det till...


... sånna här fina pennskrin!

Det var väldigt kul, jag testade lite nya saker som jag bara råkade köpa med mig hem sen. 

I vanliga fall anser jag mig vara en ganska seg pysslare men i helgen höll jag mig till en timme till varje projekt på ett ungefär. Eftersom fredagen försvann nästan helt pga kurser så fick jag ta igen det dom andra två dagarna!

Mitt skapande!

Under helgen hann jag göra:
9 stycken 12x12" Lay Outs
4 stycken 8,5x11" Lay Outs
9 stycken Project Life sidor
2 stycken sidor i min Art Journal



Överlag hade jag en toppen helg och jag längtar redan till nästa träff. Jag kom dit strax efter öppning och åkte strax innan stängning varje dag, så det blev ett par långa härliga dagar.

Tack för besöket och ha det bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar