fredag 23 juni 2017

DIY Dopask

Hejsan!
I dag vill jag visa ännu ett pyssel projekt som jag gjorde till mitt jobb: en liten dop ask!
Asken är tänkt som en present som man kan fylla med lite pengar, en hälsning eller andra små saker. Det är ett lätt projekt men det tar lite tid på grund av torktiden mellan varje varv.

 Jag använde:
- Trä ask från Panduro
- Sytråd
- Silkespapper
- Hobby lim
- Pappersrosor i olika storlekar
- Små trä hjärtan
- Plastdekorationer från Panduro formade som baby fötter och händer
- Faom bokstäver
- Silverfärgat kors och en fjäril berlock
- Lös glitter
- Två olika rosa färger, en vit färg och en silvrig

Som sagt är asken väldigt enkelt att göra!
1. Limma fast sytråden och silkespapper på locket för att få lite struktur
2. Limma fast bokstäverna och övriga dekorationer, allt utom korset. Låt allt torka.
3. Måla hela asken med alla dekorationer i din grundfärg, i det här fallet rosa. Jag använde e vanlig rosa färg och en med shimmer i. Låt allt torka.
4. Använd en torr pensel för att måla på den vita färgen. Ta lätta drag och måla lite i taget. Den rosa färgen ska synas igen. Om du råkar måla för mycket vitt kan du gå tillbaka med den rosa färgen. Låt torka.
5. Limma fast korset och limma sedan på glitter kring bokstäverna och kring blommorna. Låt torka.
6. Använd en torr pensel för att måla på high light med den silvriga färgen. Måla på kanterna av bokstäverna, topparna på blommorna osv. Låt torka, sen är det klart!




Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar