onsdag 28 juni 2017

Penséer med Fineliner och Copic

Hejsan!
Sakta men säkert jobbar jag med att fylla upp mitt skissblock. Målet är att det ska vara helt använt till slutet av året, men vi får se.
I dag tänkte jag visa en teckning som jag gjorde för ett par veckor sen. När jag var på väg till jobbet fotade jag lite olika blommor som jag såg på vägen. Jag blev sedan lite inspirerad att rita den här bilden:


Jag använde två olika Uni Pin finelinrs, storlek 0,3 för att outlina själva blommorna och sen en 0,1 till resten, sedan fyllde jag i bakgrunden med en C3 Copis penna och ramen med en C5 Copic.


Det översta fotot använde jag som referens för mina blommor och de andra som lite extra inspiration.





Lite steg för steg! Tyvärr var det ganska sent när jag höll på så det blev inge vidare bra bilder.




 

Tack för besöket!


2 kommentarer:

  1. Otroligt vackert! Så fin stämning med den blåa färgskalan. Tycker sällan bilder kan återge levande blommors magi men den har du verkligen fångat och förbättrat i den här teckningen. Sjukt inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den jätte fina kommentaren! :)

      Radera