onsdag 21 juni 2017

Presentpåsar med DIY Prisrosetter

Hejsan!
Förra vecka hade min partner skolavslutning med sina elever och som en liten avskedsgåva fixade jag ihop lite presentpåsar till dom. Jag ville dekorera dom lite och bestämde mig för att göra en namnlapp i form av en prisrosett.


Jag stansade ut två cirklas i mönstrat papper till varje rosett, en stor och en lite mindre, samt en i vitt papper som jag skrev elevernas namn på. Sedan klippte jag ett brett band och tre tunna i 16 cm remsor,



Efter det matchade jag ihop alla cirklar och började limma ihop allt. Jag använde en limpistol så det skulle få lite dimension och torka snabbt.



Jag stansade även ut en liten cirkel i vanligt skrivarpapper och limmade på det även på banden för en jämnare yta.


Totalt 18 rosetter! Det tog lite tid men blev ganska bra.


I påsarna la vi lite godis, sudd, penna och en liten hej då hälsning.


Alla fina påsar! 

Om man inte har en stansmaskin kan man rita upp cirklarna med hjälp av ett glas eller liknande och sedan klippa ut dom för hand, det tar lite längre tid men fungerar bra!
Jag använde mönsterpapper som jag hade hemma men man kan även matcha det lite bättre om man vill att det ska bli mer färgkorrigerat, samma sak med banden. Själva påsarna är köpa på Panduro.

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar