torsdag 6 juli 2017

Art Journal sida 11

Hejsan!
Jag kände att det har blivit lite många Art Journal sidor i brunt och lite mörkare färger den senaste tiden så den här gången körde jag på med färg! Jag hade inte gjort en grön sida än så det blev perfekt.


Jag började med att täcka hela uppslaget med akryl färg, två gröna färger och en sand färgad, och sedan jobbade jag bara vidare med lager. Jag hade inte direkt någon plan eller vision av hur det skulle bli, utan jag tog bara dekorationer och färg vart efter jag såg det i mina lådor.


Jag använde:
- Reeves akrylfärg i Sand, Lime green och Oxide Chromium green
- Distress Oxide i Cracked Pistachio
- Distress Ink i Forest Green
- Color Shine Seafoam och Patina
- Marabu Art Spray i Aquamarin
- Marabu Art Crayon i Kiwi
- Dylusions Spray i Dirty Martini
- Panduro Quick Glue
- Liquitex Clear gesso
- Mod Podge
- Pandurp Acrylic Marker i Turquose Blue
- Gelly roll penna i vitt
- Stenciler från Panduro
- Trådnystan, Mönster papper från Maggie Holmes ( blommorna) och en Project Life kort från Simple Stories ( de gröna pappret)








Det var en rolig sida och göra, det tog mindre tid än vad jag trott och jag blev nöjd med resultatet!

Tack för besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar